دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۴۰:۲۲

برگزاری نخستین مانور ملی اطفاء حریق بر اساس ۳۰۰ICS در بندرلنگه

باشگاه خبری فراساحل: مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از برگزاری دوره مدیریت بحران بر اساس سیستم پیشرفته فرماندهی حادثه(۳۰۰ICS ) به میزبانی بندر لنگه خبر داد و گفت: نخستین مانور ملی اطفاء حریق در خشکی و دریا فردا با حضور نمایندگان ۱۳ بندر کشور برگزار ‌می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،"محمود صابری" هدف از برگزاری این رویداد آموزشی را بروزرسانی بنادر طبق قوانین مدیریت بحران بر اساس سیستم فرماندهی حادثه و برگزاری تمرین عملیاتی در راستای آموزش و آمادگی در مقابله با حوادث دانست و گفت: بعد از آموزش و تمرینات دوره ای، بروز رسانی بنادر طبق استاندارد‌های جهانی مدیریت بحران در اولویت قرار دارد.

وی افزود: با برگزاری دوره سیستم فرماندهی حادثه و تمرین عملیاتی این دوره در نقاط مختلف از اسکله و بارانداز بندرلنگه قصد داریم تا تعامل و همکاری گروه‌های امداد رسان برای مقابله با بحران‌های احتمالی را افزایش دهیم. صابری ضمن تبیین ضرورت‌های برگزاری این دوره آموزشی، جنبه‌های مختلف اهمیت استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی کشور و بنادر غرب هرمزگان به عنوان بندر مبدأ برای جزایری همچون کیش، ابوموسی، سیری، لاوان و هندورابی را یادآور شد. وی در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد مسافران در ماه‌های آخر سال و اهمیت شهر بندرلنگه در ترابری و خدمات رسانی مناسب به مسافران دریایی به ویژه مهمانان نوروزی، انجام این تمرین عملیاتی در بنادر غرب هرمزگان ضرورت دارد که از جمله نتایج آن افزایش ایمنی سفرهای دریایی است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه تشکیل تیم مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و طراحی واجرای الگوی کنترل بحران با استفاده از اصول پدافند غیر عامل شامل پایش شبانه روزی تیم‌های عملیاتی بندر در زمان بحران و برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در بنادر غرب هرمزگان را از جمله اقداماتی برشمرد تا دومین قطب تجاری استان بتواند به صورت پایدار به فعالیت خود ادامه دهد. این مقام مسئول با تشریح مزایای استفاده از ICS در مدیریت بحران گفت: این سیستم یک فرماندهی منظم و منسجم در زمان حادثه ایجاد ‌می‌کند که نزدیک به دو دهه فعالیت در ایران به شعار اساسی "آموزش ، محور توسعه " پایبند بوده و سیستم آموزشی خود را به  تمامی مناطق جغرافیایی کشور و در حوزه‌های مختلف فنی و اجرایی بسط داده و اولویت‌های آن حفظ جان انسانها، ایجاد ثبات در یک وضعیت بحرانی، حفظ اموال مردم و صیانت از محیط زیست است.

صابری افزود: سیستم فرماندهی حوادث یک نظام مدیریتی است که با اجرای کامل آن، یک مدیریت بحران توانمند به وجود ‌می‌آورد که با کوچکترین کار روزمره تا بزرگترین حوادث، انطباق پذیر است. یادآور ‌می‌شود، دوره آموزشی مدیریت بحران بر اساس سیستم پیشرفته فرماندهی حادثه (۳۰۰ICS  ) با حضور ۳۰  نفر از مدیران و کارشناسان بحران و پدافند غیر عامل ۱۳ بندر کشور دو بخش تئوری و عملی در مرکز آموزش بندر لنگه از نخستین روز هفته جاری کار خود را آغاز کرده و تا فردا( سه شنبه) ادامه دارد. لازم به ذکر است، مانور ملی اطفاء حریق در خشکی و دریا بر اساس ۳۰۰ICS  و تخلیه امن در شرایط اضطرار به عنوان بخش عملیاتی این دوره آموزشی، نیز سوم اسفندماه جاری در بندر لنگه برگزار ‌می‌شود



  کد خبر : 3312
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :